You’ve Reached NEW HEIGHTS!

*German version below | Deutsche Version unten*

Hi everyone and Happy Wednesday!

Today I wanted to share with you a birthday card – but first, here the list of products I used:

For this card I started die cutting the card panel as I really like the dotted border. Next, I used my paper trimmer to cut the panel in two pieces. I used the “ZIGZAG” embossing folder with the bigger piece to add some interest and on the smaller piece I ink blended my colourful rainbow colours and added some water splatters for some texture. Once the ink blended panel was dry I added both pieces to my card panel.

I then stamped the image with the stacked critters from the MFT stamp set “Birth-Yay” and coloured in the image with my alcohol markers. I decided to colour in the critters in sort of neutral colours and tried to match the colours of the accessories with the colours of the ink blended panel on the right.

After cutting out the image I stamped one of the sentiments in Versamark ink and heat embossed using white embossing powder.

Final step was to adhere both the image and the sentiment to the card panel and to add a few Enamel Dots.

Hope you like the card and see you next week!
Kati | inlovewith_paperstampsanddies


*Deutsche Version*

Hallo zusammen und Happy Wednesday!

Heute habe ich eine Geburtstagskarte für Euch, hier aber erst einmal die verwendeten Materialien:

Wie immer habe ich damit begonnen, den Aufleger auszustanzen, anschließend habe ich diesen mit meinem Papiertrimmer in zwei Teile geschnitten. Für etwas Textur habe ich den ZIGZAG Embossingfolder mit dem größeren Stück des Auflegers verwendet und auf dem kleineren Stück Aufleger habe ich meine Regenbogenfarben verblendet. Anschließend habe ich beide Teile wieder aneinandergefügt und auf dem Kartenrohling angebracht.

Ich habe eins der Motive aus dem MFT Stempelset “Birth-Yay” verwendet, dieses habe ich wie so oft mit meinen Alkoholmarkern coloriert. Ich habe hierbei die Tierchen relativ neutral, aber auch versucht, die Accessoires passend zum Hintergrund zu colorieren.

Den passenden Spruch habe ich mit Versamark Tinte gestempelt und anschließend mit weißem Embossingpulver embossed.

Anschließend habe ich Spruch und Motiv auf der Karte angebracht sowie ein paar Enamel Dots aufgeklebt – und fertig ist die Karte!

Ich hoffe, sie gefällt Euch – lasst es mich gerne in den Kommentaren wissen!
Kati | inlovewith_paperstampsanddies

Eine Antwort schreiben

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert